Przygotuj samochód do wiosny

Przygotuj samochód do wiosny

14 lutego 2018 Wyłączono przez Master Bloger

W powietrzu powoli czuć wiosnę. To więc najlepszy czas, aby przygotować samochód do tej najbardziej radosnej pory roku. Ostatnie miesiące nie były przecież dla niego najłatwiejsze – trzaskające mrozy, śnieg, wilgoć i wszechobecna sól mogły znacznie wpłynąć na kondycję naszego pojazdu.

Mycie to podstawa

Pożegnanie zimy zacznijmy od… dokładnego mycia samochodu. Usuńmy cały brud i sól, której z pewnością nie brakuje na karoserii. Pamiętajmy też o dokładnej konserwacji blach. Sól i piasek mogły się również wkraść w różne zakamarki podwozia – poświęćmy więc temu miejscu szczególną uwagę. Przy tej okazji warto zerknąć na gumowe uszczelki – sprawdźmy, w jakiej są kondycji, czy żadnej z nich nie trzeba wymienić i posmarujmy je wazeliną techniczną czy innym środkiem zapobiegającym ich wykruszaniu. Kolejnym istotnym „detalem”, o który kierowcy często zapominają jest wymienienie piór wycieraczek. A skoro już jesteśmy w transie sprzątania, nie zapomnijmy o wnętrzu. O wiele lepiej będzie się podróżowało z czystymi szybami, błyszczącym kokpitem i unoszącym się zapachem świeżości.

Błyskawiczny stop

Na niesprzyjające zimowe warunki atmosferyczne szczególnie narażony jest układ hamulcowy. Tutaj jednak najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów, np. http://www.impwar.pl/ Poprośmy, aby sprawdzili płyn hamulcowy, zużycie klocków hamulcowych oraz to, czy siła hamowania jest we wszystkich kołach jednakowa. Istotny jest także stan przewodów hamulcowych. Jeśli będą skorodowane, bezpieczniej będzie je wymienić. Duża wilgotność, sól i chemia mogły mocno uszkodzić przewody, co może doprowadzić do ich przerwania, a więc utraty możliwości hamowania. Procesjonalnej kontroli wymaga również zawieszenie oraz stan amortyzatorów, a także stan płynu w układzie chłodzenia, wspomagania oraz oleju silnikowego.

Na zakończenie opony

Nie zwlekajmy z wymianą opon. Najlepiej to zrobić, gdy średnia temperatura dobowa utrzymuje się na poziomie minimum 7 stopni Celsjusza. Przy wyższych temperaturach zimowe opony szybciej się nagrzewają i tracą swoje właściwości. Efekt? Obniżona przyczepność, wydłużona droga hamowania oraz zwiększone spalanie. Poza tym zimowe opony wiosną zdecydowanie szybciej się zużywają.